-- FILMOVÉ RECENZE --

KVĚT POUŠTĚ.

25. srpna 2012 v 20:04 | PISTÁCIE

Když už jsem sem dala minulý článek a film, tak nejde se nezmínit ani o tomto. Viděla jsem ho už sice kdysi, ale už jsem si nevzpomínala na všechny detaily a na konec, tak jsem si ho včera pustila a zopakovala.
Jedná se o film KVĚT POUŠTĚ. Nečekejte žádnou komedii ani romantiku. Jedná se o snímek z hodně podobného prostředí jako ten z minulého článku. Ale zde je hlavním tématem žebnská obřízka v Africe. Velmi silný, emotivní příběh, který chytne za srdce, často se mi při filmu chtělo i brečet, nejhorší na tom je to, že si člověk uvědomí, že to není jen nějaký příběh, ale fakt. V Africe se toto a mnohé další hrůzné věci dějí každý den, jsou tam na denním pořádku. My o tom bohužel nemáme ani ponětí, čím vším možným si tito lidé musí projít, jaké hrůzy a bolesti je v životě potkají.
Proto bychom měli být šťastní tam, kde jsme a nenadávat. Být šťastní, že toto nemusíme zažít.Je mi těch žen líto, uřž hjen proto, že se s tím nedá nic dělat, protože ti lidé to berou jako tradici, jejich zvyk, je to pro ně součást života, kterou musí přijmout ať chtějí, či ne. A dělá se to malým dívkám, to je odporné, nemám k tomu slov. Chápu, že mají nějakou víru v něco, věří tomu tak moc, že nechají své dceři udělat takovou bolest, ale je to zvěrstvo. Já bych své dceři nikdy takovou bolest nenechala udělat. Tam to hold chodí jinak, jiná kultura, země, nedá se s tím nic dělat.Už jen to jak je to natočené, pravdivě, hodně detailně, že si člověk uvědomí, jaké jsou rozdíly tady a tam, už jen proto dávám 5 hvězd. Skvěle natočené, bohužel až moc skvěle.

BÍLÁ MASAJKA.

24. srpna 2012 v 0:15 | PISTÁCIE

Přemýšlela jsem, jakou recenzi bych sem vám sem mohla dát. Poslední dobou jsem těch filmů viděla více, ale nakonec jsem se rozhodla pro tento. BÍLÁ MASAJKA. Jedná se o velmi zajímavý film z prostředí africké bushe, a především natočený podle skutečné události.
Myslím si, alespoň podle mě, je děj výborný i když ne vždy ideální, veselý, ale o tom to nemý vždy být.
Mladá žena se vydá s přítelem na dovolenou do Afriky, kde se ale bláznivě zamiluje do černocha, jeho zjevu, oděvu, všechno ji na něm učaruje. Opustí přítele a vydává se do africké bushe žít s mladým, krásným Lemalianem, členem kmene samburijců. Ale zde zjišťuje, že není takové, jaké si představovala. Žití v chatrči, zvyky kmene a jeho rodiny, které ona nechápe. Po pár letech soužití s ním a jejich dcerou ... :)
Nechci prozrazovat. Pusťte si to, věřím, že vás to bude bavit od začátku až do konce. Pokud se mýlím, omlouvám se, ale mě ten film uchvátil.
Čekám odezvy, snad kladné. Mě samotnou by docela takové dobrodružství lákalo, i když ten strach z cizí země, kultury, zvyků a tradic, asi bych se toho bála, a nejen toho, i těch nemocí, a vzdálenosti vesnice od nemocnice, je to veliké dobrodrusžtví, asi popravdě bych na to neměla, ale nikdy nevíme, jak naše cesty a kde skončí. .. :D :) no to už fantazíruji, vím.:)
Ale černoši se mi vždy líbily a líbí, mám pro ně dost slabost. :) Taky s jedním polovičním chodím :D
Moje hodnocení je jasné, 5 z pěti hvězd.

P.S. I LOVE YOU.

19. července 2012 v 13:44 | PISTÁCIE
Jsem líná project mojí rubriku s recenzemi, kterými vám sem občas přispěji, a tak nevím, snažím se jen matně vzpomenout, zda jsem již někdy sem přidávala recenzi na knihu a od toho i natočený film. Pokud vím, tak ne a tentokrát to bude pravděpodobně poprvé.
Zrovna před pár dny jsem dočetla knihu - P.S. Miluju tě. - Pro většinu lidí asi známý název. Paradoxem je to, že film jsem viděla už mnohokrát předtím, ale knihu jsem si přečetla až nyní. Vedlo mě k tomu to, že jsem o tom ani nepřemýšlela, v jakém pořadí to číst. Tento film je jeden z mých nejoblíbenějších a za ta léta jsem ho viděla mockrát. Před pár měsíci jsem byla v levných knihách a náhodou jsem tam objevila tuto knihu a dosti levnou, tak jsem si slíbila, že jakmile budou všechny zkoušky z letního semestru za mnou, že si hned tuto knihu přečtu, tak se stalo.

Co k tomu říct. Kniha je o dost jiná než film. Což mě hodně překvapilo. Samozřejmě, že se asi každý z vás se už asi vícekrát setkal s tím, že byl obsah knihy dosti odlišný od filmu, ale já jsem se s tím setkala snad skoro poprvé. Dost mě to překvapilo, protože u takovýchto romantických typů filmů bych spíš čekala, že to bude dosti podobné, ale opak je pravdou.
Nemůžu říct, že by mě to zklamalo. Ba naopak. Jsem ráda, že to nebylo úplně stejné, protože jsem měla velký strach, že film znám tak dobře, že mě ta kniha bude nudit, jak bude stejná. A ejhle, ona byla skoro jiná. Bylo tam pár stejnýc, podobných prvků, ale v mnohém se lišila. Nechci vám říkat v čem, protože třebas se někdo na tu knihu chystáte, nebo ji zrovna čtete a nechci vás připravit o ten tčtenářský zážitek.
Moje jediná rada je asi ta, že vlastně nezáleží na tom, zda se prvné podíváte na film, nebo si vemete do ruky knihu, protože pokaždé z toho budete mít trochu jiný zážitek. A proto je pro mě i dost těžké říct, co se mi líbilo více. U mě by to asi nešlo jednoznačně říci. Jednoduše řečeno, líbilo se mi obojí a obojí rozhodně stojí za to, tak :)
Snad jsem vás navnadila, ale je mi jasné, že většina z vás ten film viděla, a knihu určitě aspoň polovina z vás měla v ruce, o tom aní trochu nepochybuji.:) 5 hvězdiček u mě je jasných, kolik byste jich dali vy, ať už filmu, či knize ? :)

PRCIČKY NA ZÁVĚR.

2. července 2012 v 18:22 | PISTÁCIE

Znáte to, člověk se na něco strašně moc těší, někdy i déle, a pak od samotné věci očekává mnoho, nastaví si u toho třebas i velikou laťku, a když přijde na věc, tak je poté celkově i zklamán. Momentálně mluvím o filmu AMERICAN PIE - REUNION (PRCI, PRCI, PRCIČKY - ŠKOLNÍ SRAZ).
Nedá se říct, že je to špatné, ale rozhodně to nepatří mezi ty díly prciček, které bych musela vidět vícekrát. Přeci jen 1.,2. a 3. díl jsem viděla nesčetněkrát. Ty další díly jsou zklamání a toto ? Prostě jsem čekala víc.
Je to taková oddechovka, ale nic extra se tam neděje. Spíš takový klidný závěr této série. :)
Tím vám to nechci pomluvit. Není to špatné, jen vám říkám, nesmíte věci přeceňovat a na něco se těšit tak moc, protože pak přijde rána, zklamání, jaké jsem měla já. Za celý film jsem se zasmála tak 3x, ale upřímně a že by mě to opravdu od srdce rozesmálo ? To asi ne.
Poslední díl ve stylu školního srazu asi po 13 letech, které se neobejde bez Stiflera a mnoho a mnoho trapných a nechybějících sexuálních trapasů. Rozhodně si to pusťte a udělejte si o tom vlastní názor :) Kdo jste to už viděl, co si o tom vůbec myslíte ???

VERONIKA DECIDES TO DIE.

11. června 2012 v 10:37 | PISTÁCIE

O tomto filmu jsem věděla už delší dobu, nebo jsem spíš znala ten název. Jenže poté jsem na ten film nějak zapomněla, a až díky blogu P€ŤULKy, která na tento film měla recenzi, jsem si znovu vzpomněla, že něco takové existuje, jsem se rozhodla, že to musím zkouknout. Samozřejmě znám i knižní zpracování, sic jsem nečetla, ale kamarádka mi o tom vyprávěla, a poslední tečkou, která mě přesvědčila pustit si film byla ta, že hlavní hrdinka je moje jmenovkyně, ale to je jen takový nedůležitý bod.:)
Od samotného filmu jsem nečekala nic moc, jen to, co poodhaluje název, že jakási Veronika chce zemřít a že pravděpodobně spáchá sebevraždu. Ale samotný příběh je mnohem hlubší a smysluplnější, než se na první pohled zdá. Úplně mě nadchnul. I konec byl jiný, než by se mohlo čekat od první chvíle, i když jsem to tak trochu od začátku čekala, pořád jsem tomu úplně nevěřila na 100%, dokud se mi to v závěru nepotvrdilo. Nejde mi o to, že bych snad čekala konec, ale o to, že jsem se při filmu bavila, líbil se mi děj, také hlavní hrdinka, protože tuto herečku mám ráda.
Mohu tento film doporučit, a dokonce i klukům, protože jsem to sledovala spolu s přítelem a i on mě pochválil, že jsem vybrala prý po dlouhé době zajímavý film. Proto neváhejte, neodrazujte se názvem nebo čímkoli jiným a poté třeba napište váš názor sem do komentářů, budu ráda, i když bude záporný, na tom nesejde:)

Plný počet nedám, protože znám určitě lepší, zábavnější filmy, s poutavějšími příběhy, ale 4 hvězdičky si podle mě tento film skutečně zaslouží, sami posuďte shlédnutím a poté třeba i souhlasem či nesouhlasem na moje hodnocení.:)

NOVÉ OBJEVY.

3. června 2012 v 13:29 | PISTÁCIE
Mnozí fanoušci seriálů mi dají za pravdu, že mnoho skvělých a oblíbených seriálů teď na prázdniny končí a rozjedou ze opět až v září, ne-li déle. A tak jsem si řekla, že musím objevit nějaké nové, neznámé, a na takové jsem narazila.
Zatím bych vám ráda dala tip na dva nové, které mi doporučila moje švagrová.
Ano, popravdě se přiznávám, jsou to spíše holčičí seriály, žádného kluka by to opravdu moc nenadchlo.

JANE BY DESIGN.

O dívce, ktera si jde za svým snem, chce se stát módní návrhářkou, přeze všecky překážky a potíže s klukama , školou a starostmi, že nemá rodiče, ale bydlí pouze s bratrem. Bohužel jsem dokoukala prvních deset dílů a teď je chvíli pauza, ale tak za 3 dny by se měly začít vysílat v Americe nové a pak se to snad i dostane sem, tak jsem na to zvědavá. :)

THE LYING GAME.

Dívka zjistí, že má sestru (identické dvojče), zkontaktuje jí a snaží se s ní sblížit a zjisti, co se stalo, a proč spolu nejsou a neznají se, když jsou sestry, jedna z nich žije u bohaté rodiny, ta druhá u chudé, zlé pěstounky. Bohatá sestra se rozhodne, že na čas odjede pátrat po matce, která je odložila a své chudé sestře řekne, ať jí na čas zastoupí u bohaté rodiny, aby nepoznali, že je pryč a pátrá. Vše se vymkne kontrole...
Není to typický seriál, mě se líbí, je hodne akční, pořád se tam něco děje. Líbí se mi.

Doporučuji oba dva, možná se zdají hodnocení u obou 2 hvězdičkami malá, ale je to jen proto, že nepatří k nejlepším seriálům vůbec, spíš jsem to dala proto, že jsou dobré na oddech, na zahnání nudy, ale velké nadšence seriálů asi nenadchnou. Spíše bych to doporučila holkám, jako já, které se učí na zkoušky a mezitím chtěji zabít něčím čas, na to jsou tyto seriály určitě jako dělané. :)

SERIALS.

8. dubna 2012 v 22:08 | PISTÁCIE

Už delší dobu ani tak netíhnu k filmům. Spíše si pouštím seriály. I s přítelem jsme k nim tak nějak přešli. Dříve jsme pořád sjížděli nějaký film, to neznamená, že sem tam si nějaký nepustíme, ale jak říkám, poslední dobou je to u nás spíše o seriálech. Teď poslední dobou jsme shléhli 2 a o nich i o dalších mých nejoblíbenějších bych vám zde chtěla něco napsat :)

DÍVČÍ NAIVITA, někdy je tak silná a nemá hranic, sama vím o čem mluvím..

4. února 2012 v 19:22 | PISTÁCIE

Po tomto filmu, co jsem dnes viděla, to prostě nejde jinak, než se z toho vypsat. Dívali jsme se na něj s přítelem a vlastně mi ho podoručila jedna kamarádka, i když jsem si četla hodnocení a o čem to je, trošku jsem se toho tématu bála, jaké to bude.

TRUST

Tématika znásilněné 14leté dívky, opravdu nic příjemného. Ale docela mě ten film překvapil. Jako nechci říct, že to bylo dobré, film byl smutný a chvílemi mi šly i slzy do očí, to nezapírám. CHtěla jsem říct, že to bylo dost dobře natočené, a snad bych také chtěla podotknout, že by si to měla pustit každá mladá holka, která chatuje a pouští se do různých takových podobných seznámení, protože tenhle film, nebo i jiný podobný vám naivním dívkám, které si myslí, jak si mohou najít super kluka, tak to vám může zachránit život. Přeci jen nikdy nemůžeme vědět, s kým si píšeme, pokud ho neznáme. Ať nám pošle fotek kolik chce a může se nám ten dotyčný jevit jako sebevíc super a hodný tejpek, na druhé straně může sedět bůhví jaký úchyl. Musím se přiznat, že kolikrát jsem šla na schůzku na slepo a dodnes některých schůzek lituji, že jsem do toho šla, ale zas je to takové poučení pro mě do budoucna. I když teď bych do toho už určo nešla. Hlavně proto, že mám přes rok skvělého přítele a vím, že se na něho mohu na 100%spolehnout a vím, že by mi nikdy za žádnou cenu neublížil. Vdyť on je tu ten, ke komu se mohu schoulit a ke komu mohu přijít pod ochranou ruku, který by se určitě za mě bil :)
Holky prosím, nemusíte se dívat na tento film, to určitě ne, ale vemte si ponaučení a dbejte na to, s kým si opravdu píšete a zda toho dotyčného opravdu znáte aspoň trošku, i ten nejmíň podezřelý se může prokázat jako naprosto někdo jiný a může vám v lecčem nehezky překvapit. Hlídejte si svoje dětství, svojí mladistvost, žádná dívka nechce přijít o to, co má ošklivým a dost bolestivým způsobem.... :(
Myslím to upřímně a jen s tou nejvíce přátelskou myšlenkou. Buďte na sebe vždy nejvíce opatrné a nikdy nevěřte nikomu cizímu v ničem .. !!!!!
Kéž by si každá dívka mohla své poprvé prožít s někým milovaným, a nějak hezky :) moc bych to každé přála.. Kéž by to tak šlo ...

WHAT A WONDERFUL WORLD.

28. prosince 2011 v 21:28 | PISTÁCIE

Moje oblíbená :) a tak trochu vánočně naladěná. I když Vánoce už jsou fuč, přece jen ještě nechci úplně tu vánoční atmosféru odstrčit. Máme tu alespoň nějaké songy, které nám pomáhají si je ještě malinko oživit, že :)

A CUP OF SERIALS

26. listopadu 2011 v 15:10 | PISTÁCIE
Jelikož jsem tak trošku seriálová a koukání na dobré seriály fakt miluji, a hlavně ráda objevuji nové, né moc okoukané, tak jsem objevila jeden nový, tedy alespoň pro mě nový, a celkem dosti zajímavý. Je to zas něco jiného, další zajímavá tématika a příběh tohoto seriálu mě naplno vtáhl do svého děje a i když zatím mířím teprve ke 4.dílu, i tak si myslím, že se to tam ještě hodně vyvrbí a těším se na další nové a nové díly :))

: Tento seriál nese název :

HART OF DIXIE

Příznivci a fanoušci krásné herečky Rachel Bilson si příjdou na své, protože je v této roli fakt skvělá a nějak si tam nikoho jinýho neumím představit.
Ve zkratce je to o mladé doktorce z NY, která se takovým zamotanějším způsobem (dozvíte se, když si ten seriál zapnete) dostane do malého městečka, kde převezme ordinaci, ale musí se vypořádat s lidma tam, kteří jí nechtějí přijmout mezi sebe. Ale je tu i jeden krasavec, právník, a další krasavec, soused, a třetí krasavec, starosta, a pak jedna potvora, snoubenka právníka, která doktorku nesnáší, a tak nějak všelijakými maléry si poštve proti sobě celé městečko. A tak nějak :) musíte pustit. A kdo zná, tak jedině dobře.

Dále jsem už před pár měsíci objevila jeden ještě podle mě méně známý a fakt hodně napínavý seriál, ale nějak jsem ho sehnala jen do 8. dílu a další díly nemůžuu sehnat. Nevím, proč nejsou k mání. Jestli se ještě neodvysílaly v Americe, nebo já nevím, proč je nikde na netu nemůžu najít, ale mrzí mě, že po 8. díle jsem to musela utnout. Docela jsem se do toho zažrala. Nedá se nic dělat, musím čekat, zda za čas nepřibydou nové díly.

: Tento druhý seriál nese název :

HIDDEN PALMS

Ve zkratce šlo o to, že mladý kluk se svou mamkou a tátou spokojeně žili, ale jen do té doby, než se jeho táta zastřelil před očima syna. Po asi roce se mamka znova vdala a odstěhovali se s novým tátou do Palm Springs v Americe. Kde poznal krásnou dívku, i když hodně záhadnou, také svojí novou kamarádku sousedku, a jednoho kluka. Později zjistil, že se přeestěhovali do domu, kde se zabil bývalý přítel té záhadné dívky, a navíc se zabil v pokoji, kde má teď ten kluk pokoj. Ale jeho smrt nese všelijaké záhady, a byla to vůbec sebevražda ? To vše začne ten kluk zjišťovat a nestačí se divit, co se objeví za nové informace.
Znáte někdo tento seriál ? :) Jestli ano, a víte, kde mám najít další díly, budu jedině ráda. Díky moc. Snad si užíváte pohodový víkend jako já.

P.S. pokud i vy sledujete nějaké né pro nás moc známý seriál, tak sem s ním, pochlubte se, ráda se mrknu na něco nového, co ještě neznám a není to tak známé jako třebas Gossipky nebo Glee :D :)))

Mějte se, s láskou ...